Minu lugu.

Veider, aga jõudsin vahelduvpaastuni tänu Bravo reality-seriaalile "Southern Charm" . Guugeldasin ühte osalejatest ja sattusin int...

Wednesday, February 3, 2021

Minu lugu.


Veider, aga jõudsin vahelduvpaastuni tänu Bravo reality-seriaalile "Southern Charm".
Guugeldasin ühte osalejatest ja sattusin intervjuule, kus ta mainis, et saavutas soovitud kehakaalu vahelduvpaastu (intermittent fasting) kasutades. Ma tõesti ei olnud vahelduvpaastust enne midagi kuulnud ning paastumine üleüldse seostus mulle ainult 40-päevase lihast loobumisega ülestõusmispühade eel. Ja suure kannatamisega. Ja kindlasti mitte minu ellu sobiva tegevusena. Aga midagi selles jutus igatahes intrigeeris ning pärast paari tundi internetis tuhnimist olin otsustanud - proovin!

Mul pole kunagi olnud kehakaaluga probleeme selles mõttes, et ma oleksin ülekaaluline või oleks liigsed kilod ohuks mu tervisele. Küll oli mul ülitugev suhkrusõltuvus. Mu lõuna- ja õhtusöök võisid koosneda ainult šokolaadist või kookidest. Või šokolaadist ja kookidest. Sõin pidevalt täiesti valesid asju. Loomulikult hakkas selline toiduvalik pikapeale mõjutama kõiki mu elu aspekte. Kummalisel kombel oli kehakaal kõige viimane asi, mis mind häirima hakkas. Isegi mitte niivõrd kehakaal, kui see, et olin nö skinny fat - tundusin sale, aga tegelikult oli rasvaprotsent sama mis mõnel päriselt ülekaaluliselt inimesel. 

Probleemid, mis mind alateadlikult vahelduvpaastuni juhatasid, olid hooopis muus. Nimelt olen ma aastaid võidelnud kummaliste põletikega, mis kogu mu keha valutama panevad. Arstid ütlevad parimal juhul et rauapuudus või siis ei ütle üldse midagi. Nii ma harjusingi elama pideva valutundega, mis oli kord leebem kord hullem.

Teise suure probleemi tekitasin endale nooruse lolluses ise, kui mingi perioodi jooksul üsna intensiivselt narkootikume tarvitasin. Selle tulemusena tekkisid tugevad ärevushäired ja paanikahood. Pärast ainetega cold turkey lõpetamist, kartsin paaniliselt ka kõige tavalisemat ibuprofeeni ning antidepressantide kartuses ei julgenud ka professionaalset abi otsida. Või, ütleme ausalt, ei tahtnud. Sest vajadus oma asjadega ise hakkama saada on sügavam, kui isegi tunnistada soovin.

Sellise taustaga jõudsingi vahelduvpaastuni. Eelpoolmainitud paar tundi internetis tuhnimist polnud loomulikult piisav, aga seda ma alustades muidugi ei teadnud. Seetõttu tegin esialgu palju vigu ja palju endale viga, aga siiski liikusin sellel teekonnal vaikselt edasi. Tänaseks olen vahelduvpaastu teinud kaks  aastat ja võin täie kindlusega öelda, et see on olnud elumuutev asi. Olen lahti saanud nii pidevast valust kui ärevushäiretest, boonusena stabiilne kehakaal ja suhkrusõltuvusest vabanemine.

Eesti keeles ei ole vahelduvpaastu kohta just palju infot ning minugi teadmised on kõik pärit muukeelsetest allikatest. Seetõttu on eriti meditsiinilised ja teaduslikud osad ka siin blogis inglise keeles. Eks ma vaikselt üritan neid tõlkida, aga kuna ma pole meditsiiniharidusega, siis võtab see rohkem aega. Ja mõnikord kirjutan inglise keeles lihtsalt niisama. Sest on päevi, kus mõte töötab võõrkeeles paremini. Go figure.

Miks ma üldse seda kõike siia kirjutan? Aus vastus - et ennast pidevalt motiveerida ja tervislikumat elu elada. Sest ma tean oi-kui-hästi, kui lihtne on langeda tagasi harjunud käitumis- ja elustiilimustritesse. Kui keegi kasvõi juhusliku lugejana leiab tõuke ka oma elu parandada, siis on see puhas boonus!

No comments:

Post a Comment